close

Tears是林好樹93年寫給他早逝父親的歌

在X JAPAN所有的歌裡面我最愛的就是這首

也是我情緒低落週期來的時候必聽的一首歌

一定要聽到淚流滿面,面紙用掉一大堆,心情開始變好為止

 

除了旋律抒情好聽外,歌詞和口白是我最喜歡的部份

就是因為寫的太讚了才會讓我從死忠的LA團爬牆到X團

我只能說這首歌真的唱(寫?)到我的心坎裡!!!


*X JAPAN94-TEARS
青春無敵,還很少年的大家
很快樂的在揮灑青春.揮灑愛!!!

 *X JAPAN - Tears [Hametsu ni mukatte] 29.03.2008 
少了Hide讓人很心酸.很揪心,加上林好樹感性的口白,真的是很催淚!!!

Tears

歌詞

何処に行けばいい 貴方と離れて   
離開你之後 我該往何處去

今は過ぎ去った 時流に問い掛けて
我向逝去的時間詢問

長すぎた夜に 旅立ちを夢見た
漫漫長夜中  夢見出發去旅行

異国の空見つめて 孤独を抱きしめた
注視著異國的天空  緊擁著孤獨

流れる涙を 時代の風に重ねて
在時間的風中不停流淚

終わらない貴方の 吐息を感じて
感受你不絕的氣息

Dry your tears with love
用愛拭乾你的淚水

Dry your tears with love

Loneliness your silent whisper

寂寞 你輕輕的低語


Fills a river of tears through the night

充滿淚河穿過夜晚


Memory you never let me cry

記憶中 你從未使我哭泣
 

And you, you never say good-bye
而你 你從不說再見


Sometimes our tears blinded the love

有時我們的淚水矇蔽愛


We lost our dreams along the way

我們沿途失去夢想


But I never thought you'd trade your soul to the fates

但我從未想過你會與命運交換靈魂


Never thought you'd leave me alone

從未想過你會獨自離我而去


Time through the rain has set me free

在雨中時間會讓我自由


Sand of time will keep your memory

時間之沙會留住我的記憶


Love everlasting fades away

愛已永遠消失

Alive within your beatless heart
在你停止跳動的心中活著

Dry your tears with love

Dry your tears with love

流れる涙を 時代の風に重ねて
在時間的風中 我不斷流著眼淚

終わらない悲しみを 青い薔薇に変えて
無止境的哀傷變成藍色的玫瑰

Dry your tears with love
用愛為你拭乾淚水

Dry your tears with love

流れる涙を 時代の風に重ねて
在時間的風中不停流淚

終わらない貴方の 吐息を感じて
感受你不絕的氣息

Dry your tears with love
用愛為你拭乾淚水

Dry your tears with love

Dry your tears with love

Dry your tears with love

口白
If you could have told me everything

如果你肯告訴我一切

You would have found what love is
你會發現什麼是愛 

If you could have told me what was on your mind

如果你肯告訴我你的內心

I would have shown you the way
我將會告訴你答案

Someday I'm gonna be older than you

將來的某天
我將會比你老去

I've never thought beyond that time
我不敢想像那個時候

I've never imagined the pictures of that life

我不敢想像那時我的生活

For now I will try to live for you and for me
在現在 我將會試著活下去 為了你 也為了我 

I will try to live with love
, with dreams, and forever with tears
我將會試著活下去與愛 與夢想 和永遠的淚水

arrow
arrow
    全站熱搜

    NANA麻Hermy 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()